Bourne Ultimatum

Afgelopen weekend ben ik naar de film The Bourne Ultimatum geweest. Dit is de derde film in een reeks, die begon met The Bourne Identity uit 2002 en die werd vervolgd met The Bourne Supremacy uit 2004.

Hoofdpersoon in deze films is Jason Bourne (gespeeld door Matt Damon), een speciaal getrainde CIA-medewerker, die echter zijn geheugen is kwijtgeraakt. In de drie films gaat hij dan op zoek naar zijn ware identiteit, waarbij hij te maken krijgt met de nodige tegenstand van wat minder frisse CIA-figuren.

Ook in The Bourne Ultimatum wordt dit thema op een razendsnelle en toch redelijk realis- tische manier uitgewerkt. Opvallend is wel dat de CIA hier niet, politiek correct, achter (moslim)terroristen aanzit, maar geplaagd wordt door intern machtmisbruik – iets waar geheime diensten altijd voor moeten waken…

Grappig is dat alle in de film gebruikte telefoons van mijn favoriete merk Motorola zijn, dat komt steeds duidelijk in beeld, dus daar zal ook wel voor betaald zijn 😉

The Bourne Ultimatum is al met al een aanrader voor iedereen die van zulke actie- en spionagefilms houdt!

11 gedachten over “Bourne Ultimatum

  1. Ik heb zelf ruim vier jaar bij de V&D gewerkt, en toen waren ze al druk bezig met het restylen van het warenhuis. Dit is binnen tien jaar alweer het derde logo dat ze gaan gebruiken. Op zich logisch, maar ze moeten nu wel een eigen identiteit gaan creëren, want dan is het herkenbaar voor een klant. Wat betreft de boom… Niet geheel mijn smaak.

  2. Het wordt er niet duidelijker op. Een bedrijf moet juist trots zijn op zijn herkenbaarheid, ik vind de rood-wit-blauwe logo dan ook zeer goed en die andere… laten we daar eens een boompje over opzetten. 😉

  3. Ja, ik heb het oude logo nog meegemaakt. Ik werkte toen bij de V&D. Het nieuwe logo van V&D vind ik wel strak, maar het logo met de boom… Kunnen de klanten nu de boom in?

  4. Het oude logo (bruin/geel) hangt bij veel vestigingen nog aan de gevel. Dat komt erg slordig en armoedig over. Het zorgt bovendien voor verwarring. Een nieuwe huisstijl moet je consequent doorvoeren.

    Het zoveelste nieuwe logo is wel heel erg simpel en qua vorm niet interessant. Het “secundaire beeldmerk” is weelderig en daardoor onrustig.

    Het geheel straalt een identiteitscrisis uit.

    V&D is ZO passé!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s