Houtfestival

Vandaag ben ik naar het (Haarlemmer)Houtfestival in de, hoe kan het anders, Haarlemmerhout geweest.
Dat is een jaarlijks terugkerend, niet al te groot festival met wereldmuziek, jazz, improvisatie en urbanmuziek.

Varieteit

Ik heb diverse optredens gezien en beluisterd. Onder andere een kleine groep die typisch Arabische muziek maakte en waarbij diverse Arabische jongemannen spontaan van die eveneens typerende, tamelijk sensuele dansjes maakten. Dat zie ik Nederlandse jongemannen zo gauw niet doen! (zie ook wat mijn collega-weblogger Arabesque hierover schreef).
Ook leuk was een Balkan-zigeunerorkest met hun saxofoon- en trommelmuziek, die zowel melancholisch als vrolijk en opzwepend was.

Beter

Vergeleken met Bevrijdingspop, dat op dezelfde locatie plaatsvond, is het Houtfestival wat kleiner en een stuk minder druk, maar waren hier, uit de aard der zaak, ook meer oudere mensen en mensen van buitenlandse afkomst. Of het met die factoren te maken heeft, weet ik niet, maar feit is wel dat het terrein deze keer prachtig schoon bleef, terwijl Bevrijdingspop al bij begin van de avond een regelrechte vuilnisbelt geleek.

13 gedachten over “Houtfestival

  1. Ik vind Donald Duck echt supersuf, eigenlijk alles van Disney wel. Ik kreeg vroegah altijd Spidermans van m’n oma en ik had veel Sjors en Sjimmies.

  2. Ik lees strips en dergelijke vaak gewoon op het internet ( ik moet de 16 vrije uren per dag op de een of andere manier invullen, toch?)

    Maar ik kan me wel herinneren dat ik vroeger de Donald Duck los kocht!
    Mijn ouders en ik gingen naar de AH en daar mocht ik strips uitkiezen van mn moeder. En dat elke week ๐Ÿ˜›

    Oeh leuke link: http://www.clickburg.nl/clickies/
    Internetstrip-awards uitgereikt tijdens de Stripdagen

  3. Ik heb ook nog een paar jaar in Haarlem gewoond maar dat was lang geleden. Ik woon nu in Tilburg en daar is ook elk jaar zo’n festival Mundial. Daar hebben ze alleen in 5 jaar tijd de entree verhoogd van 2,5 naar 15 Euro. Dan is de lol er voor mij een beetje af. Volgend jaar kom ik weer naar Haarlem.

  4. over wat zijn jullie bezig ? ik weet het niet ik ben toevallig op deze site terecht gekomen en ik wou toch effe weten over wat jullie bezig waren want ik woon zelf een belgie en ben van afghanse afkomst niet puur want mijn ma is belg maar laat mij iets weten over wat jullie bezig waren ik ben een nieuwgiergaard xxejs laila

Plaats een reactie